بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
بورس قربانی تعادل بازار‌ها / یک سال صحبت‌های متناقض 
طی یکسال گذشته صحبت‌های مسئولین و اقدام آن‌ها تناقض بزرگی داشته و برای سرمایه گذاران این حس رو القا کرده که بازار سرمایه از عدم تقارن اطلاعاتی در سطح وسیع رنج می‌برد.
کد خبر : ۲۸۱۰۷۰

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز بیان کرد: طی یکسال گذشته صحبت‌های مسئولین و اقدام آن‌ها تناقض بزرگی داشته و برای سرمایه گذاران این حس رو القا کرده که بازار سرمایه از عدم تقارن اطلاعاتی در سطح وسیع رنج می‌برد.

معاملات روز دوشنبه در شرایطی به پایان رسید که ۹۰ درصد نماد‌ها قرمز پوش بود و شاخص کل با ریزش ۳۲ هزار و ۳۹۳ واحدی به ارتفاع ۲،۱۶۰،۷۸۰ واحد رسید. 

در همین راستا کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: طی یکسال گذشته صحبت‌های مسئولین و اقدام آن‌ها تناقض بزرگی داشته و برای سرمایه گذاران این حس رو القا کرده که بازار سرمایه از عدم تقارن اطلاعاتی در سطح وسیع رنج می‌برد و عدم برخورد جدی سازمان با وجود صحبت‌های مسئولین، به ایجاد یک هیجان منفی در نزدیکی زمانی به هر تصمیم اقتصادی منجر شده است.

وی افزود: همچنین طی روز‌های گذشته هم با خبر مثبت از مجلس، فشار فروش ایجاد شده به هیجانات بیشتر دامن زده و بورس به این نتیجه رسیده است که برای سرکوب سایر بازار‌ها و کنترل قیمت ارز همچنین اجرای سیاست‌های انقباضی، راحت‌ترین راه برای دولتمردان اعمال سیاست‌های خود در بازار سرمایه است.

این فعال بورسی تشریح کرد: برون رفت از این وضعیت نیز تنها در سیاست‌های دولت نهفته است که می‌توان به راحتی همچون گذشته اعتماد را به بازار برگرداند و چیزی غیر از این نیست و هر اتفاق مثبت و اقدام در سراشیبی بازار بدون سیاست دولت کم رنگ و بی اثر است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
لایحه بودجه خالی از لایحه جذاب برای بازار سرمایه
رشد ۴۰ درصدی سود خالص گزارش‌های ۶ ماهه، ناشی از افزایش دلار بود؛

لایحه بودجه خالی از لایحه جذاب برای بازار سرمایه

فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دلایل ریزش ادامه دار بازار

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

درآمدهای کلان بورس صرف زیرساخت‌ها می‌شود!

ارسال نظر